21 Ocak 2011 Cuma

Bir Dolap Kitap


Dolap dolusu kitap... Ve Banu ile Yıldıray... İkisi de kendi deyimleriyle sıkı birer çocuk kitapları okuyucusu...

Ece'nin tam bir kitapkurdu olarak yetişmesi için ne yapmalı, 6 aylık bebeğe ne okumalı,  diye araştırırken keşfettim dolabı.

Peki Bir Dolap Kitap'ta ne var?

Dolap dolusu çocuk kitabı var. Hergün mutlaka bir kitap anlatıyor Banu ile Yıldıray. Sadece kitaptaki hikayeyi anlatmıyor tabi, hikaye, hikayenin kahramanları, yazarın dili hakkında yorum yapıyorlar. Çizer ile ilgili bilgi veriyor, kitabın resimlerini yorumluyorlar. Öyle yalın ve espirili, samimi, bazen de masalsı bir dilde yazıyorlar ki yazdıklarını okumamak ne mümkün. Kitapları sınıflandırıyorlar, çocuğunuzun yaşına uygun kitaplara ulaşmak çok kolay. Bir de Püf Noktaları var dolapta, ki bu bölümü çocuk sahibi olan herkes okumalı bence. Özellikle Bebeklere Kitap Okumanın Püf Noktaları çok işime yaradı benim. Bir de Çocuğunuzu tam bir kitap sevmez yapmanın 15 altın kuralı var ki, ona çok güldüm ve kısmen tanıdık geldi malesef.

Kitap okumak ayrı bir keyif benim için, kitaptan tad almasını bilenlerdenim ben. Ama çocuk kitapları çocukluğumda kalmıştı aslında. Banu ile Yıldıray'ı okudukça, bir baktım Ece için değil kendim için çocuk kitapları seçmeye başlamışım. Şimdi kocaman bir listem var, alınacak kitaplar ve sabırsızlanıyorum Ece biran önce büyüse de bu kitapları beraber okusak diye.

Dolabı tanıttıktan sonra sıra geldi Banu ve Yıldıray'a kocaman bir teşekküre.

Kasım ayından itibaren Bir Dolap Kitap çekilişi üzerinde çalışıyorlar. İlk başta tek kitapla çıkmışlar yola, daha sonra birçok yayınevinin katılımı ile 258'e çıkmış hediye edilecek kitap adedi. Bütün bu kitapları çekilişle aktif üyelerine hediye ettiler. Çekilişi İyicüceler'de gerçekleştirdiler. Çok istedim gidip de Banu ve Yıldıray ile tanışmayı ama mümkün olmadı malesef. Gel gör ki, çekilişte Okul Öncesi gruptaki şanslılardan biri de Ece çıktı :). Bugün kitabımız geldi, kitabımız, diyorum çünkü ben kendim çok merak ediiyorum aslında. Hem de Elmer, en sevdiğim!

Çok mutlu oldum. Bakalım Ece sevecek mi Elmer'i :)

Buradan önce Banu ve Yıldıray'a dolabı açtıkları için, böyle güzel bir iş yaptıkları için ve tabi hediye kitabımız Elmer için, sonra da Kırçiçeği Yayınları ve diğer bütün yayınevlerine çekilişe katıldıkları için kocaman teşekkürler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Special design for Bir Ece Masalı by GeCe