10 Mart 2011 Perşembe

İlk diş :)

Ece'nin 6. ay kontrolünde doktoru söylemişti, alt dişlerinden biri geliyor, diye. Aradan neredeyse 3 ay geçti, ne gelen oldu ne giden. Bu arada hiç dert etmedim ben,  aman da Ece'nin dişi çıksın, 8 aylık oldu neden hala çıkmadı, geç değil mi... diye. Ne kadar geç, o kadar iyi! Gözüm yollarda diş falan beklediğim yoktu yani.

Pek araştırmadım da, hangi dişler hangi aylarda çıkmalı, belirtileri nelerdir... Kulaktan dolma bildiğim şeyler vardı tabi, diş çıkarken ateş yapar, bebekte huysuzluk , iştahsızlık olur, salya olur, kulak ağrısı yapabilir...

Gel gör ki, Pazar akşamı bir huysuzluk vardı Ece'nin üzerinde, gün içinde çok da keyifli olduğu halde. Uykuya dalamadı bir türlü, çığlık çığlığa uyandı durdu. Bu arada bir de farkettim ki bu kuzucuk elini kulağına götürüyor sürekli, kulağını çekiştirip duruyor hırsla. Daha önce hiç yapmazdı böyle. O zaman işkillendim işte dişten.

Biraz rahatlatır belki diye damağına Calgel sürerken Koray farketti, meğerse dişi patlamış kuzucuğun, ondanmış sıkıntısı. Ben de elledim sonra, bir baktım çivi gibi birşey batıyor elime :). Yalnız bizim evdeki bu baba çok komik hakikatten. Biliyorum, sıkıntın var kızım, ama geçecek, inan bana, İlk ben farkettim, dişin çıkmış kızım, ondan bu ağrıların,  diye rahatlatmaya çalışıyor Ece'yi... Gördüğünüz gibi bizim evde sürekli bir rekabet sözkonusu :).

Bu diş çıkarma olayı niye bu kadar önemli ve ciddiye alınıyor diye hep merak etmişimdir. Diş buğdayı partisi diye birşey bile varmış. Hala bir açıklamam yok. Ama gecenin o yarısı o karanlıkta, elime batan o şey niyeyse çok mutlu etti beni. Garip bir duygu, tarif etmesi güç. O anda büyük bir huzur hissettim, bu koca bebek ve minik insan yanımda oldukları için, benim ailem oldukları için. Büyük bir mutluluk.

Bir de garip ve komik bir tevekkül hali vardı üzerimizde. Bir kabullenmişlik, Evet bu gece kızımız için zor geçecek, biz zaten ne için varız, ona destek olmalıyız... Ece'nin sıkıntısının nedenini bilmenin rahatlığıyla, biz anne-baba olarak ilk defa kızımıza bir sıkıntısında destek olacağız psikolojisi ve gururu. Ece'yi aldık ortamıza, üçümüz sarmaş dolaş uyuduk. Ne zamandır aradığımız bahaneyi de bulmuş olduk böylece. Nedenini tam olarak bilmesem de çok huzurlu uyudum işte, çok da zor bir gece olmasına rağmen üstelik. Çığlık çığlığa her uyandığında bir şekilde sakinleştirdik kuzucuğu.

Diş için genetik derler ya, hani anne baba ne zaman diş çıkardıysa çocuk da o zaman çıkarırmış. Mesela bebeğin 3-4 aylıkken diş çıkarması için ailede mutlaka bir erken diş geçmişi olması gerekirmiş. Çok enteresan, ben 8,5 aylıkken çıkarmışım ilk dişimi, Ece de tam tamına 8,5 aylıkken çıkardı.

Biz böyle havalara girdik ama, henüz ortada gözle görülür bir diş yok bu arada, elle hissediliyor sadece. Ama işin sıkıntılı tarafı ilk patlama süreciymiş sanırım, bundan sonrası daha kolay olacakmış, göreceğiz bakalım. Umarım kuzucuğun diğer dişleri de böyle nispeten sıkıntısız çıkıverirler hemen.  

Güncelleme

27 Nisan 2011

İlk dişinin ardından ikincisi de hızlıca çıkıverdi Ece kuzusunun. Başka gelen giden diş yok ama iki dişli canafarın son hali budur.

9 Haziran 2011

Üst kesici dişlerden, Ece'ye göre sol taraftaki çıkıverdi.

15 Haziran 2011

Üst kesici dişlerden diğeri de patladı. Şimdi tek korkumuz, geciken diğer dişlerin aynı anda gelmeye kalkması.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Special design for Bir Ece Masalı by GeCe