25 Şubat 2011 Cuma

Uykusuz her gece...


Kesintisiz uyuyabilmeyi özledim.
Akşam yatıp sabah uyanmayı...
Bebek ağlamasıyla yataktan zıplamadan kendi kendime uyanabilmeyi...
Yatakta sabah keyfi yapabilmeyi özledim ben.

Ama gel gör ki, bütün bunlar EÖ'de (Ece'den Önce :)) kaldı anlaşılan.

Dün gece 3:00 gibi uyandı Ececik, emdi, tekrar uyudu. 15 dk sonra yine uyandı. Bu sefer kucakta volta, yine uyudu. Sonrasını hatırlamıyorum. Sabah 6:00'dı alarm çaldı, uyandım, düşündüm durdum arada uyandık mı diye ama yok hatırlamıyorum işte. Artık hatırlayamıyorum gece kaç kere, hangi saatlerde uyandığını, uyandığımızı. 

Gün geliyor saat başı ayaktayız, gün oluyor - daha doğrusu gece - 2 defa uyanıyor. Ama şöyle gece yatıp sabaha kadar kesintisiz uyuduğu hiç olmuyor. Hadi onu geçtim, 4-5 saat kesintisiz uyusa ona da razıyım.

Bu kuzucuğun ilk 5 ay uyku temposu gayet iyiydi aslında. Tamam gazı vardı, bazen saatlerce uğraşırdık akşam uykusuna yatırana kadar, kucakta volta at, hopla zıpla sakinleşsin diye, ninni söyle dur, odasının dışında elektrik süpürgesi çalıştır, aspiratör, pusetinde evin içinde gezdir, ne varsa yaptık. Ayakta bile salladık bir ara, hiç yapmam, diye atıp tuttuğum halde. Tamam uyuması zordu ama uyuduktan sonra da uyanmazdı. Hatta 5.ayında akşam 20:00 gibi uykuya dalardı, 23:00 gibi ben o uyurken emzirirdim, sonra sabah 5:00'a kadar uyurdu mışıl mışıl. 5:00'da da karnını doyurup devam ederdi uyumaya.

Ama ne oldu? Ben işe başladım, bizim yavru kuş saat başı uyanmaya başladı.

Doktor dedi, Sallanarak uyumaya alışmış, gece uyandığında kendi kendine uykuya dalamıyor, kendi kendine uyumayı öğretin, bırakın ağlasın, 2 günde alışır. Ferber'i denedik, neyse ki nispeten çok ağlamadan alıştı güya kendi kendine uyumaya. Ama ne oldu, gece uyanmaları aynen devam!

Doktora dedik, alıştı kendi kendine uyumaya, hala uyanıyor. Bu sefer de dedi, acıkıyor olabilir yatmadan muhallebi yapın, tok tutsun.

Sonra iki kucak kucağa uyuduk, kendi kendine uyuma olayı da yalan oldu, kuzucuğu ağlattığımızla kaldık :(. Başladık yine akşamları evde volta atmaya... Bu sefer daha kolay, 10 dk max. Hala sallama yok tabi. Elektrik süpürgesi, aspiratör ve puset de yok.

Bu arada muhallebi vermeye başladık. Bu defa çocuk gaz sancısından kıvranmaya başladı, karnından gelen seslerin haddi hesabı yok. Muhallebiyi de bıraktık.

Bir de bizim yatakta beraber uyumaya başladık ki sonuçlarından şimdiden korkmaya başladım orası ayrı. Zaten koca gün ayrıyım kızımdan, akşam ancak bir 30 dk oynayabiliyoruz, sonra banyo ve uyutma seansı başlıyor. Bu uyutma seansında koca yatağa yatıp, keyif yapmanın, sarmaş dolaş uyumanın nesi kötü? Uykuya daldıktan sonra yatağına yatırıyorum zaten. İyi mi kötü mü bilmiyorum. Ama bir yandan şu Attachment Parenting olayı kafamı kurcalarken, bir yandan da bizimle uyumaya alışmasından, daha sonra odasında uyumak istememesinden korkuyorum. Tabi bu ayrı ve koca bir tartışma konusu.

Sonuç: elde var koca bir SIFIR... Ececik hala kendi kendine uyumuyor ve gece minimum 2 defa mutlaka uyanıyor, hem de çığlığı basarak. Üstelik tekrar uykuya dalmamak için de inat ediyor bazen. Kendi kendine uyumamasına hiiiç takılmamakla beraber gece uyanması beni çok zorluyor artık. Üstelik, hakkını yemeyeyim sevgili kocamın, her seferinde ben kalkmadığım halde.

Ece'nin gece sık uyanmalarının nedeninin açlık olması ihtimalini tamamen eliyorum. Çünkü emdikten sonra 1 saat içinde tekrar uyanabiliyor. Bu kadar çabuk acıkması mümkün değil. 

Asıl nedenin kendi kendine uyumayı bilmemesi, dolayısıyla gece uyandığında tekrar uykuya dalamaması ve kucak istemesinden kaynaklandığını düşünerek bu sefer de Tracy Hogg'un Yatır/Kaldır yöntemini deneyeceğim. Daha önce denemeye yeltenip de işe yaramayacağından emin olarak hızlıca vazgeçtiğim halde. Tekrar Ferber'i deneyecek gücüm yok çünkü. Bakalım, bence çok soft olan bu yöntem bizim inatçı keçide işe yarayacak mı? Bu sefer ben de daha kararlıyım yalnız. Uyumak istiyorum artık çünkü. Bakalım kim galip gelecek?

Bu arada Yatır/Kaldır nedir, ne değildir, püf noktaları nelerdir, gayet güzel anlatmış sevgili Burcu. Ben de zaten dün onu okuyunca gaza geldim tekrar denemek için. Merak edenler buradan buyursun.

Eğer işe yarar, kuzucuk kendi kendine uyur ve yine geceleri sık sık uyanmaya devam ederse tek seçenek kalıyor elimizde; Ayrılma Kaygısı... Gece uyanmalarının nedeni buysa ne yapacağız hiçbir fikrim yok.

Bu durumda bize bol şans! İlk deneme bu akşam, birazdan...

5 yorum:

  1. Allah affetsin ben de bezen " ne zaman kesintisiz uyuyacağım " diye hayıflanıp duruyorum.
    kızım Zeynep Zahide 13 aylık
    bazı geceler 4-5 kere uyanıyor, hele geç yattıysam çok sinirleniyorum.
    Allah yardımcınız olsun
    sevgiler
    gamze

    YanıtlaSil
  2. Aynı problem bizde de var maalesef.Ben de kendi kendine uyumayı geçtim,kesintisiz 3 saate bile razıyım.Yatır kaldırı denedim ama maalesef yenildim.İnşallah siz başarabilirsiniz.Başardık diye paylaşırsan belki tekrar gaza gelebilirim.
    Sevgiler
    Elif

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Gamze,

    Hakkatten çoook zor. O yüzden hiç kötü hissetme kendini. Hepimiz hissediyoruz bunları zaman zaman. İnşallah Zeynep de en kısa zamanda deliksiz uyumaya başlar :)

    Sevgili Elif,

    Dün akşam enteresandır, işe yaradı ve beni de çok uğraştırmadan uyudu Ece. Fakat bu akşam yatır/kaldır denemesi başarısızlıkla sonuçlandı. Ece kazandı :).Sonunda kendimi Ece ile sarmaş dolaş uyurken buldum :)
    Yine de denemeye devam.

    YanıtlaSil
  4. Feyza,

    Demek ki bu Ece'ler böyle... Dediklerinin hepsi benim Ece'mde de var. Ben ona uyumayı öğretemedim ama o bana uyuMAmayı öğretti. Teşekkür ederim kızım, ne kadar çok uyuyormuşum eskiden :)

    Ece'nin annesi Gözde

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Gözde,

    Aynen öyle. Bu yatır/kaldır denememizde de ben pes ettim, Ece etmedi. Yine kazanan o oldu :(
    Uykusuzluk aynen devam...

    YanıtlaSil

Special design for Bir Ece Masalı by GeCe